lagomdrygt.blogg.se

En Eslöv dag.

Kategori: Allmänt

Imorse vaknade Tim 04.30 (precis som jag misstänkte!)
Min underbara man tog honom och jag fick sova en liten stund till.
När Andreas stängde ytterdörren för att åka till jobb då slog lilleman upp ögonen än en gång och då var det bara till att pallra sig ner i soffan. 2 min senare hör man Thea från övervåningen :-Men mamma jag då? 
Mitt goa lilla troll!
 
Jag bestämde mig för att idag är det ingen inne sittar dag utan jag ville komma iväg och hitta på nått skoj med barnen. Nanny Sofie nappade direkt så det bar av mot Eslöv! 
Vi tog en tur ner till Trollsjön och matade Ankorna, tro det eller ej men jag vågade mig dit. 
Jag och fåglar är ju inte direkt bästa vänner och nu när trollsjön invaderats av fiskmåsar lär det dröja ännu längre tills jag vågar mig dit igen. 
Som tur var så hade ju Thea Sofie att gå rundor med i ank massorna. 
Efteråt blev det lek på lekplatsen vilket uppskattades! Thea lekte med barnen och Tim gunga i stora gungan.
Jag börjar tycka att det är lite jobbigt att kanske jag som mamma har varit för "mammig" och hållt tillbaka Thea när jag har haft henne hemma för att det är "bäst för henne". Men att se Thea leka med de andra barnen och se hur skoj hon har får mig att undra om det kanske är jag som tyckt att Thea fortfarande är min lilla bebis, min lilla ögonsten som jag ska skydda till varje pris.
Är kanske dax att inse att jag måste släppa lite där och låta henne få lite lösare tyglar. 
Längtar till hösten då hon ska få börja på dagis igen! Lite blandade känslor med Tim dock men det kommer nog gå super när syrran är med :)! 
 
Det blev en fika på skafferiet i Eslöv också.
Finns det nått bättre? Nja, tveksamt!
En bakad potatis där slår det mesta.
 
Bilder från dagen kommer senare. 
 
Puss. 
 
 
 
Kommentera inlägget här: