lagomdrygt.blogg.se

Än en gång..

Kategori: Allmänt

Nu sitter jag här igen, bakom lagomdrygt. 
Känslan att än en gång få skriva av sig är så underbar!
 
För er som inte följt mig innan eller som inte vet vem jag är, mitt namn är Ida.
Jag är 23 år gammal och lever med man Andreas och två barn i ett hus i en underbar liten by. 
Jag har en flicka som heter Thea på tre underbara år och en pojke, Tim som fyller 1.
Så lyckligt lottad! 
 
Tanken med min blogg denna gången är väl egentligen "jag".
Att jag ska kunna få spotta av mig, att jag ska få vara mig en stund, och inte bara vara mamma, fru eller städerska. 
Ibland vill jag bara vara jag.
 
Det kommer självklart innehålla en massa om min familj då de är mitt allt!
Mina minnen, mitt nu, min framtid.
 
 
Idag är det den 21:e Mars.
Klockan är 02.31 på natten och jag kan inte sova. Tim vaknar på nätterna och som läget är nu är det så svårt att somna om! 
De bra nätterna somnar Tim vid 18.00 och Thea 19.00 och dum som man är så sitter man uppe. 
Tim har en mat och sovklocka förstår ni, var 4:e timme är det mat som gäller och så har det varit sen han var väldigt liten och fick börja på ersättning. Klockan 22.00 är det dax för mat igen och att gå och lägga sig för att hinna sova en timme innan det är dax för flaska nr 2 känns så himla onödigt! Sen är det sömn fram till 02.00 och sen är det bara till att gå upp 06.00.
En dålig natt för Tim kan innebära att han somnar 18.00 vill ha mer mat 21.00, vaknar 16 gånger på 40 minuter, släpper en brakare och somnar om för att sen vakna 12.00 klarvaken.  
Favoritfilmen Micke & Molle 2 går igång för 3957:e gången detta året. Klockan 01.00 blir det en ny flaska, lite dans på detta sen sover pojken och här ligger jag. En ny flaska ska värmas senast klockan 05.00 och troligtvis blir det färdigsovit för denna natten då. Vill det sig riktigt illa (som inatt)  kan det vara en av dessa nätter då Thea har en "mardröms natt" och vaknar 25 gånger där emellan. Vill även tillägga att detta gör hon i vår säng! Är det lönt att somna dessa få timmar för att sen vakna och vara ännu mer trött?  Såhär har jag bollat med mina sovtimmar sen i september förra året då vår långa bana av sjukdomar startade. 
Kan man säga att man fasar för att gå och lägga sig? För precis så känns de! 
 
Just nu håller jag fast vid att det blir ju faktiskt bättre! Nu är snart solen här, värmen, semestern, grillkvällar med de som betyder. Smultronplock med barnen och Tims första steg. 
Ljusare tider kommer men just nu känns de så fruktansvärt långt iväg..
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: